![](https://www.lse.uni-hannover.de/fileadmin/_processed_/b/4/csm_Einleitung_Projekte_Farbe_1c15f9cf04.jpg)
![](https://www.lse.uni-hannover.de/fileadmin/_processed_/b/4/csm_Einleitung_Projekte_Farbe_735dcfe411.jpg)
![](https://www.lse.uni-hannover.de/fileadmin/_processed_/b/4/csm_Einleitung_Projekte_Farbe_9d007d36ff.jpg)
The projects listed below fulfil the criterion of being tagged with the keyword "teaching-related" in the university's research portal. These are research and structural development projects that are generally financed by third-party funds. The projects are sorted chronologically by start date (newest first).
Please use the input field for the free text search to search for personal names, project titles or subjects or departments.
Showing results 11 - 16 out of 16
BIKO-LAMB: Bescheinigung internationaler und interkultureller Kompetenzen Lehramt: Mehrsprachigkeit und Bildung
Binanzer, A. & Müller, K.
1 Aug 2022 → 31 Dec 2024
Project: Research
LeibnizAI: Disziplinübergreifende, hybride Micro-Degrees für Studium und Weiterbildung
Ewerth, R., Lindauer, M. T., Krugel, J. A., Sester, M., Denkena, B., Robak, S., Abedjan, Z., Wittich, E. K., Weber, S., Schanze, S., Rottensteiner, F., Auer, S., Nejdl, W., Feuerhake, U. & Mohan, A.
1 Dec 2021 → 30 Nov 2025
Project: Research
Verbundprojekt: Dynamisches Testen als Perspektive für förderdiganostische Prozesse in der Schule, Teilprojekt: Förderplanung
Börnert-Ringleb, M.
1 Nov 2021 → 31 Oct 2024
Project: Research
LESSCO2: Verbundprojekt: Nationale Klimaschutzinitiative: Low-Emission-Schools in Norddeutschland
Meyer, C., Biermann, M. E. & Brede, L. M.
1 Oct 2021 → 31 Jul 2025
Project: Research
Qualifizierte Beratung und reflektierte Praxisanleitung - eine Studie zur Entwicklung kontext- und coachingbasierter Tools
Fuchs, M. E. & Rothenbusch, N.
1 Aug 2021 → 31 Dec 2024
Project: Research
LernMINT: Datengestützter Unterricht in den MINT-Fächern
Friege, G., Ewerth, R., Nehring, A., Schanze, S., Dannemann, S., Hochmuth, R., Fahl, S. & Ntoutsi, E.
1 Jan 2020 → 31 Oct 2025
Project: Research