How Learnweb Can Support Science Education Research on Climate Change in Social Media
- verfasst von
- Apoorva Upadhyaya, Catharina Pfeiffer, Oleh Astappiev, Ivana Marenzi, Stefanie Lenzer, Andreas Nehring, Marco Fisichella
- Abstract
We describe pilot study results evaluating how Learnweb’s search and activity logs and eye tracking features can help to answer research questions of the SoMeCliCS project. We explored the extent to which students’ information-seeking behavior can be tracked on a social media platform and how useful the results can be for science education.
- Organisationseinheit(en)
-
Forschungszentrum L3S
Fachgebiet Didaktik der Chemie
Fachgebiet Wissensbasierte Systeme
Leibniz School of Education
Institut für Didaktik der Naturwissenschaften
- Typ
- Aufsatz in Konferenzband
- Seiten
- 149-154
- Anzahl der Seiten
- 6
- Publikationsdatum
- 2023
- Publikationsstatus
- Veröffentlicht
- Peer-reviewed
- Ja
- ASJC Scopus Sachgebiete
- Signalverarbeitung, Steuerungs- und Systemtechnik, Computernetzwerke und -kommunikation
- Ziele für nachhaltige Entwicklung
- SDG 13 – Klimaschutzmaßnahmen
- Elektronische Version(en)
-
https://doi.org/10.1007/978-3-031-20617-7_19 (Zugang:
Geschlossen)